قسمتی از اسلایدها مقدمه اولويت رفتاري در مديريت استراتژيک، با رفتارهاي مزيت جويانه است و نه فرصت جويانه. امروزه رشته ي جديدي از تلفيق مديريت استراتژيک و کارآفريني متولد شده است که نويد دهنده ي نقش رو به مهم تر شدن فرصت شناسي و شيوه هاي تجاري سازي فرصت هاي شناسايي شده، در رويه هاي خلق ارزش، براي شرکت هاست. مديريت استراتژيک هنگامي كه در لغت نامه پيشرفته آكسفورد به دنبال معني كلمه استراتژي مي گرديم، تعاريفي نظير "هنر يك فرمانده در توزيع و جهت دهي به حركات نظامي" و يا "قرار دادن افراد در موقعيت هاي خاص" به چشم مي خورد. از نظر ريشه شناسي لغات، "استراتگوس" به معناي "ژنرال" و از "استراتوس" به معناي "سرباز" و "اگين" به معناي "رهبري" نشات گرفته است هنري مينتزبرگ در كتاب سير تحول استراتژي ديدگاه هاي مختلف راجع به تشكيل استراتژي را در ده مكتب فكري مجزا دسته بندي كرد ده مكتب مذكور به صورت زير مي باشند: تاريخچه ي حضور لفظ فرصت در مديريت استراتژيك مدل اساسي مكتب طراحي مديريت استراتژيك منابع و چگونگي تشکيل مزيت رقابتي پايه هاي تفكري ديدگاه منبع ...